Fashion in het stadje tussen de polders

De komende jaren groeit Purmerend door de grens van 100.000 inwoners. Neem je de verwachte toestroom van bezoekers mee, dan wordt onze binnenstad steeds interessanter voor fashion ketens, die op hun beurt weer baat hebben bij de kleinere boutique-shops. En andersom.

Waar de binnenstad op wacht

Nieuwe outfit en accessoires scoren in Purmerend? Er is genoeg aanbod. Kijk je naar de ontwikkeling van de stad en regio, dan zijn er tegelijkertijd kansen voor nieuwe winkels. Om je een idee te geven:

Online-to-offline

Steeds meer online aanbieders willen een tastbare merkbeleving realiseren en zijn gebaat bij high-traffic omgevingen in een winkelgebied. Ze starten flagship stores, experience stores, outlet stores, showrooms of experimenteren met pop-up stores. Wil je de beweging maken van online naar offline? Maak ‘m in Purmerend.

Experimentele retail

Op steeds meer plekken zie je dat fashion-ondernemers ruimte maken om te experimenteren met shop-in-shop concepten. Ze maken ruimte en creëren een podium voor lokale kunstenaars, meubelmakers, ontwerpers waarmee ze samen de winkelbeleving én de traffic verhogen. Zo creëren ze een win-win situatie.

Boutique shops

Wil je dat een shopper vaker terugkeert, dan moet je daar alle reden toe geven. Kijk je naar fashion, dan lopen bezoekers warm voor variëteit, verrassing en eigentijdse concepten. Ze spelen in op de laatste trends die zich al hebben bewezen in de randstedelijke omgeving en durven deze anders te presenteren.

Aansprekende ketens

Er zijn al verschillende ketens zoals H&M, We en Only die de weg naar de binnenstad van Purmerend hebben gevonden. Toch zien we dat het type en aantal bezoekers de toetreding van nieuwe spelers mogelijk maakt. Denk aan concepten met een duidelijk profiel als Ace & Tate, America Today, Cotton Club en Costes.

Circulaire services

Duurzaam consumeren, dat is een belangrijke en meteen blijvende trend. Daarmee groeit de behoefte naar winkels die opties als rent, re-use, repair en recycling toevoegen. Concepten die de klant bewuster en slimmer laten shoppen, helpen de afvalberg verkleinen en het plezier in shoppen vergroten. Ook in Purmerend.